De Weide II: de groenste nieuwbouwwijk van Zederik

profielfoto Dico
Door Dico Baars op 12 september 2017 12:50

De Weide II: de groenste nieuwbouwwijk van Zederik

In de commissievergadering van dinsdag 12 september stond de duurzaamheidsvisie voor de nieuwe wijk 'Weide II' in Meerkerk op de agenda. De ChristenUnie heeft positief geadviseerd. Raadslid Dico Baars: "De Weide II wordt de groenste nieuwbouwwijk in de gemeente Zederik. Er zijn ambitieuze duurzame doelen opgenomen over energie en mobiliteit. Daarnaast wordt de nieuwe wijk ruim opgezet met veel aandacht voor water en groene ruimte."

ChristenUnie Zederik staat vierkant achter het voornemen om de Weide II aardgasloos te bouwen. Baars: "In de visie wordt er gesproken over een all-electric concept. Dit betekent dat de Weide II minder afhankelijk wordt van fossiele energie. Op deze manier kan de gemeente haar verantwoordelijkheid nemen in de energietransitie in Nederland. Als fractie hebben we hier, met anderen, in een vroeg stadium voor gepleit. We zijn blij dat het college dit punt in de visie heeft verwerkt." De duurzaamheidsvisie wordt in de raadsvergadering van 25 september vastgesteld.