ChristenUnie zet zich in voor bijzonder onderwijs

gert-jan segers portretwoensdag 18 januari 2017 11:15

Bijzonder onderwijs is iets unieks. Het zorgt ervoor dat alle kinderen naar een school kunnen die past bij de levensovertuiging en onderwijsvisie van de ouders. Bijzonder onderwijs bestaat in 2017 100 jaar en dat willen we vieren!

Mijn school is bijzonder
Juist nu de toekomst van het bijzonder onderwijs onder druk staat willen we aan iedereen laten zien hoe waardevol bijzondere scholen zijn. Daarbij is uw inzet hard nodig! Via de website www.mijnschoolisbijzonder.nl verzamelt de ChristenUnie foto's en verhalen van bijzondere scholen uit het hele land. Deze worden gebundeld in een speciaal boek. Zo brengen we samen de waarde in beeld die in 100 jaar in het bijzonder onderwijs is ontstaan.

Werbezoek Gert-Jan Segers
Op maandag 6 februari is Gert-Jan Segers, lijsttrekker van de ChristenUnie voor de verkiezingen van de Tweede Kamer op 15 maart, te gast in de regio. Op een bijzondere bijeenkomst van 16.00-17.30 uur (in ’t Carillon, Raadhuisplein 1, 2957 RK in Nieuw-Lekkerland) gaat hij ingesprek over het onderwerp 'krimpende dorpsscholen'. Het belooft een erg interessante bijeenkomst te worden, waarin aan de hand van een aantal stellingen, op interactieve wijze met elkaar verkend wordt hoe we in onze regio zouden kunnen omgaan met dit vraagstuk. De zaal is voor iedereen toegankelijk en open vanaf 15:30 uur. U hoeft zich niet aan te melden voor deze bijeenkomst.