Blogs per label

1. Topbanner herfstbos 944x390
    Door Kees Matsinger op 5 december 2017

In memoriam: Koen Slagboom

Op de morgen van 5 december bereikte ons het ontstellende bericht dat onze penningmeester Koen Slagboom zeer plotseling is  overleden. Dit is in de eerste plaats een grote slag voor zijn ouders en familie. Wij zullen als bestuur en fractie van ChristenUnie Zederik hem erg missen.

Lees meer over "In memoriam: Koen Slagboom"

Labels:

2. kindermishandeling 624x270
    profielfoto Dico
    Door Dico Baars op 28 november 2017

ChristenUnie Zederik pleit voor regionale aanpak 'minder zelfredzame jongeren'

Veruit de meeste jongeren slagen erin om op eigen kracht, met steun van ouders en van hun omgeving, hun talenten te benutten en een plek in de maatschappij te vinden. Maar dit geldt niet voor alle jongeren. Raadslid Dico Baars: “Deze jongeren hebben vaak meer problemen tegelijk: fysieke of mentale beperkingen, schulden, problemen thuis, problemen met huisvesting of met justitie. Voor hen is het afronden van een opleiding, het vinden van werk of het op eigen benen staan extra lastig. Dat is zonde, want we willen dat iedereen de kans krijgt om zijn of haar talenten naar eigen vermogen te ontwikkelen.”

Lees meer over "ChristenUnie Zederik pleit voor regionale aanpak 'minder zelfredzame jongeren'"
  3. Euro bankbiljetten.jpg
    Door Kees Matsinger op 6 november 2017

Begrotingsbehandeling 2018

Op maandagavond 6 november 2018 behandelde de gemeenteraad van Zederik haar laatste zelfstandige begroting. Lees hier de integrale tekst van de ChristenUnie.

Lees meer over "Begrotingsbehandeling 2018"

Labels: ,

4. Voedselbank Leersum
    Door Kees Matsinger op 13 september 2017

College besluit positief op verzoek financiële steun Voedselbank

Op 18 april 2017 heeft Stichting Voedselbank Giessenlanden-Zederik een brief verstuurd aan het college en de raad met daarin het verzoek om een financiële bijdrage te leveren in de exploitatiekosten van het maatschappelijk werk van deze stichting.

Lees meer over "College besluit positief op verzoek financiële steun Voedselbank"
  5. Zonnepanelen installatie.jpg
    profielfoto Dico
    Door Dico Baars op 12 september 2017

De Weide II: de groenste nieuwbouwwijk van Zederik

"De Weide II wordt de groenste nieuwbouwwijk in de gemeente Zederik. Er zijn ambitieuze duurzame doelen opgenomen over energie en mobiliteit. Daarnaast wordt de nieuwe wijk ruim opgezet met veel aandacht voor water en groene ruimte."

Lees meer over "De Weide II: de groenste nieuwbouwwijk van Zederik"